fredag 1 mars 2013

1 år!!!

Idag var det 1 år sen jag klev in på North Pole Studio. Då hade jag trott att jag skulle fortsätta. Trodde aldrig att jag skulle våga eller klara av det rent fysiskt. Jag har haft mycket träningsvärk och blåmärken men också blivit mycket starkare. Bytt ut en del fett mot muskler. Jag har inte varit i så bra form sen tonåren, eller kanske nånsin! Jag har känt mycket frustration över trick som aldrig vill sitta men ännu mer eufori när jag väl lärt mig tricken. Jag har också lärt känna en massa nya supermänniskor som är övernaturligt starka, viga och snygga! Det känns absurt att vara i ett rum där det är helt normalt att sitta i spagat, göra chest stands och hänga upp och ner i bara lite hud. Och i väldigt lite kläder ibland, haha. Jag vet inte vad jag gör där bland såna människor!

Jag kommer inte ihåg vart jag hört det men "I'm not GI Jane, I'm attachment Barbie." Alla instruktörer jag har haft har varit väldigt speciella för mig.
Louise: Min första instruktör som tog emot mig när jag var svag och vilsen. Som kämpade med mig när jag skulle lära mig klättra. När jag väl lärde mig var jag tvungen att springa ut och visa... Man glömmer aldrig sin första ;)
Moa: Min andra instruktör. Hade henne i nivå 2. Superstark! Tränade själv på OP varje vecka och det var nog under den här perioden jag utvecklades snabbast.
Lina: Vann SM i Poledance 2011 och kom tvåa 2012. Nivå 3. Blev lite starstruck...
Emelie: Världens gladaste! Jag har aldrig träffat någon som ser så glad och frisk ut! Som att hon precis kommit från en plåtning för en hälsotidning. Det går inte att säga nej till någon som är så glad och peppande och det känns rejält dagen efter. Det märks verkligen att Emelie tycker om att lära ut och har också en fan club som alltid vill gå på hennes pass. Först till kvarn på hennes kurser!
Serena: Instruktör i stretch. Liten men tuff. Det märks att hon är väldigt målmedveten och bestämd. Det går inte att fuska, hon ser varenda mikrorörelse man gör! Och jävlar vilka resultat man får på hennes stretchkurser!
Nelle: Har Nelle i backbends. Jag är väldigt fascinerad av Nelle. Ser man på gamla bilder fattar man knappt att det är samma person. Nelle öppnade studion och har tränat alla supermänniskor som tränar där nu. Superstark, supervig, supersnygg. Mystisk och väldigt bestämd och tuff. Jag är fascinerad, rädd och starstruck samtidigt. Hela tiden. Ingen i studion skrämmer mig lika mycket och ingen annans beröm gör mig så euforisk. Varje gång hon kommer nära mig vet jag att jag kommer få ont! Tror alla i studion som har problem men något fysiskt frågar Nelle. Stackarn får ingen paus mellan klasser utan är PT/sjukgymnast/wikipedia så fort hon är i studion.
Rebecca: Vintervild from the internetz! Jätteduktig, varm och trevlig! Blir alltid glad när jag ser henne i studion och hon är alltid i studion ;) Inte instruktör men visar gärna och hjälper en med trick när man är där. Jag finns i bakgrunden på några av hennes videor. Första gången jag fastnar på film när jag tränar pole är i någon av hennes videor, när jag misslyckas med att klättra... Bästa polebloggen!

Ska avsluta detta kärleksbrev med några videor ;)

 
Air Invert
Tack Louise för att du aldrig lät mig sparka mig upp i inverts!
Ska jobba på att sträcka knän och pointa fötter.


 
3 chin-ups
Ska jobba på att komma lite högre upp och hålla benen still. Och göra fler! Skyller på att jag gjorde detta efter 90 min pole.


2 pull-ups
Behöver jobba på samma saker som i chin-ups.

4 kommentarer:

  1. Tack vännen, du gör mig alldeles varm i hjärtat :) Du är så stark och duktig o kommer att gå långt!

    Ses snart i studion igen *kram*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att jag en dag kan bli lika duktig som dig! *kram*

      Radera
  2. Jag blir nästan lite tårögd samtidigt som jag rodnar efter att ha läst dina fina ord, tack! Men kom ihåg att det är du som gör jobbet och inte jag, jag bidrar endast med en "liten spark i rätt riktning" :)
    Fortsätt kämpa så kommer du nå alla dina mål!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men jag måste ju ändå få tacka för allt peppande och alla bra tips. Och alla gånger du kastat runt mig på stången för att jag ska förstå :)

      Radera