torsdag 14 mars 2013

Sista passen på terminen

Sista passet i pole var lite speciellt, något kortare uppvärmning och mycket combos. Jag tycker det var riktigt svårt, kommer inte så långt när jag kan 2 av 5 trick i en combo... Har kommit fram till att styrka är min styrka. För jag har inte speciellt hög smärttröskel och jag är inte så vig än. Jade är nog mitt minst optimala trick. Men det var inte bara jag som tyckte det var svårt för de sista minuterna hade typ alla gett upp, haha.

I backbends hade vi Serena som vikarie för Nelle. Fick en ny partner som jag inte haft innan och så var det lite nya övningar som handstående spagat utan vägg (men jag körde mot vägg ändå) och brygga till handstående. Det var nog mitt fegaste pass någonsin. Det var så mycket nytt. Då Serena inte känner min rygg, min partner inte gjorde det och egentligen inte jag heller gör det, så var det svårt. Nelle är ju hård men bra på det sättet att hon tvingar mig göra saker jag inte vågar. Men just på grund av att det var så mycket nytt, så var det jättebra att Serena var så snäll och mjuk den dagen. Jag fick ta det lite i min takt och hon var väldigt uppmuntrande. I blockstretchen tryckte hon ner mina revben och det kändes som att det släppte rätt mycket. Det var riktigt skönt.

Jag och Annika pratade lite om uhm... hur intimt det kan vara i studion ibland. Hjälpa folk upp ur bryggor genom att ta tag i rumpan och dra deras skrev mot ens eget och så. Serena visade hur man ska assistera i chest stands bakifrån... Jag vet att jag är pryd, men jag tycker att det är lite obehagligt att ha någons ansikte så nära ens skrev, om det inte är någon man känner väldigt bra. Serena hade hakan bara några cm från tjejens skrev och näsan typ rakt ovanför rumpan. Om vi säger att Serena och Nelle passar 10 personer i veckan i flera år, då är det ganska sannolikt att någon har pruttat de i ansiktet i denna position?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar