måndag 11 mars 2013

Naprapatkliniken

Fick massage på naprapatkliniken idag. Det var en "köp 3, betala för 1" grej, typ. Bokade in 1 timmes massage och ganska mycket av tiden gick ut på att undersöka mig, även fast det bara är massage. Det är nog för att naprapat-eleverna ska få träna på undersökning. Själva massagen var helt ok men inte så kul att stå i underkläder och göra massa övningar i typ 15 min. Jag vill inte ta av mig byxorna om jag bara ska ha ryggmassage ju. Vi gick igenom anamnes innan också så det tog ett tag innan det blev massage. Det var inte doftljus och plingplong-musik här utan ett ljust, kalt bås med ett skynke för så att lärarna kan komma förbi. Däremot har de lite mer kunskap om behandlingar och muskler än en spamassör. Har spänningar i trapezius, levator scapulae, rhomboideus och infraspinatus. Fick två stretchövningar att lägga till mina rehabgrejer, haha. Jag kommer pumpa de stackars naprapat-eleverna på info och sen gå tillbaka till min vanliga massör, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar