torsdag 7 mars 2013

Backbends och vadporr

Var hos läkaren idag och mina prover såg bra ut! Har haft mindre blåmärken nu så det hade nog med greppsprayen/limmet att göra.

Backbends gick ok tror jag. Har nog äntligen börjat förstå assisterade bryggor. Trycka mer med axlarna och använda benen mer. Hade hört det förut men nu äntligen funkade det. Kändes annorlunda, trodde det skulle kännas mer i svanken men det kändes faktiskt mindre. Det går också helt ok men någon som trycker ner mig i blockstretchen. Det gör inte ont men det är obehagligt att inte kunna andas ordentligt och 20 kgs viktplattan är obekväm att ha mot knäna.

Det gick bra att träna med handledsskydd också. Men nu ska jag göra övningar för handlederna i två veckor. Om jag skulle göra alla mina rehab-övningar varje dag som jag borde så skulle det ta en timme... Men jag skippar det idag. Jag är verkligen i en dålig axel/skulderperiod just nu. Har haft mycket spänningar och huvudvärk hela veckan och använd mycket Linnex men idag är det verkligen skit. Har använt Linnex 3 omgångar och vet inte inte hur många alvedon jag har tagit. När jag andas djupt så får jag nästan kramp i några muskler i ryggen. Så idag blir det vilodag.

Jag måste börja göra mer rygglyft hemma. Är inte så stark i ryggen och kompenserar för mycket med benen. Lyfter typ upp min partner som sitter på mina ben när jag gör supermans. Har rätt muskulösa vader så jag lyfter säkert mer med dem än med ryggen...


Vadmusklerna har jag från att jag går mycket. Jag går nog rätt lustigt för min rumpa är helt inaktiv när jag går, är nog mest vaderna som jobbar. Har inte så mycket fett där heller, jag samlar mitt fett i mitten av kroppen. Har mycket fett på magen och mindre och mindre fett ju längre bort från magen man kommer. Har inget fett på mina händer, man kan se de flesta av mina blodådror på mina händer och fingrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar