torsdag 28 februari 2013

Backbends

Backbends gick sådär. Jag tror min uppfattning av hur det går där beror mycket på vilket humör Nelle är på, haha. Jag har så dålig koll på min kropp i backbends och vet inte var mina lemmar är så ofta vet jag inte alls hur en övning går. Vet inte vad jag ska säga om handstående spagat, jag kommer upp i handstående och sen står jag där i min ospagat och vet inte vad jag ska göra. Assisterad blockstretch gick ganska bra, jag fick inte panik! Lite svårt att andas men det är ok. Jag fick göra den istället efter att ha gjort några assisterade chest stands där inget funkade. Jag måste bredda axlarna, våga böja mer i ryggen, vrida ut fötterna, sträcka på knäna och trycker mig uppåt på nåt mystiskt sätt samtidigt.

Efter passet frågade jag Nelle om mina knäppningar i höften. Hon kände lite på det och det var visst inte så bra. Det är nåt mellan höft och knä som är väldigt spänt, tror det är it bandet. Nelle sa att jag ska foam rolla varje dag och sen kyla. Har en inbokad tid hos sjukgymnast imorgon så han får titta på det med. Men jag är mer bekväm med att Nelle klämmer på min höft än en hårig medelålders man. Kommer säkert vara tvungen att ta av mig byxorna och jag hatar sånt.

Var hos läkare i veckan också för blodprov. Så nästa vecka har vi uppföljning och jag får veta om jag har brist på nånting som gör att jag får blåmärken och blödningar så lätt. Jag får till och med konstiga märken efter backbends. Det ser ut som små blödningar under huden. Jag tror att det är från kläder som lägger sig i veck som jag sen ligger på i chest stands.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar