torsdag 14 mars 2013

Plötsligt händer det!

Mot slutet av pole-passet så var jag lite uppgiven över alla hudmördartrick och ville testa nåt med styrka istället. Då kom jag att tänka på Stina här: http://artofecho.wordpress.com/2012/10/03/are-we-there-yet/

Provade en arms only climb och kom kanske några få decimeter från stående. Pratade med Rebecca om vad man ska ha för teknik och hon visste inte riktigt heller. Prova i alla fall och kom mycket högre än jag trodde! Dock inte från sittande med benen i 90 grader för det tar på magen samtidigt. Jag hade ingen teknik utan köttade bara. Tror jag är starkast i armarna och svagast i rygg och rumpa. Och fötter, de krampar ganska ofta när jag ska pointa.

När jag kom hem var jag tvungen att prova igen, från knästånde. Flaxar mycket med benen men jag är ändå skitnöjd! Nästa steg är från sittande med benen i 90 grader och ända upp i taket i studion!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar