fredag 1 mars 2013

Sjukgymnast och biceps

Var hos sjukgymnasten idag och han kollade på min höft. Ogillar att ligga på bänk i trosor när en medelålders man med mer hår på armarna än på huvudet drar ens ben åt alla möjliga håll.
Det är inte it-bandet. Det är tensor fasciae latae och sartorius. Frågade Nelle sen om det var den muskeln hon menade och det var det. Trodde själv att det var it-bandet eftersom det verkar vara ett vanligt problem när man googlar. Det är i alla fall muskler längs låret som fäster i höft och knän och påverkar bland annat utåtvridningen. Jag har lite inåtvridning och står tydligen mer på höger sida. Har mer muskler på höger lår. När jag står på ett ben så står jag rakt på höger men vrider in mitt knä på vänster, vilket också resulterar i att jag har bättre balans när jag står på höger ben.
Ska stärka utsida lår och stretcha höftböjare ännu mer. Och foam rolla. Tror jag kanske ska köra lite pigeon pose också för sartorius? Den är öm och stel och hindrar mig från att dra mitt knä mot magen när jag ligger ner.

Klicka för en större bild

Tycker fortfarande att juli ser bäst ut för att jag hade minst kroppsfett då. Det lilla bleknande blåmärket på undersidan av armen är från försök till Half-flag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar