fredag 29 mars 2013

Ny termin

Går nivå 3 för tredje gången. Inget revolutionerande på första passet, men Emelie körde typ alla magövningar på passet. Har dålig uthållighet i magmusklerna så det är skitjobbigt. Men en dag ska jag klara att göra alla övningar utan paus! Hade lite dåligt grepp på benen så Caterpillar gick inte superbra.

I torsdags stretchade jag i lilla rummet i väntan på backbends och gick ut när det var en kvart kvar. Men den klockan gick visst långsamt så jag blev några minuter sen istället! Eek! Hatar att vara sen! Speciellt när man är där 45 min innan ;)

Det blev mycket styrka på backbends och det känns idag. När ryggmusklerna inte orkar så hjälper jag till mycket med andra muskler så jag känner av både rygg, rumpa, lår och vader idag. Använde vaderna så mycket på andra omgången av supermans att jag fick kramp... Men Nelle sa att jag hade gjort sjukt mycket framsteg i dem :)

Fick en manlig partner och det är minst sagt ovant. Kändes tryggt när han skulle hålla i mig och så, men jag är pryd så det känns konstigt att ha en okänd mans skrev så nära ens eget... Passet gick rätt bra i alla fall. Fick inte panik i övningarna. Nelle sa att chest stands var ok förutom att jag behövde bli vigare i höftböjaren. Jag fattar ingenting för förra gången var det ju ingenting som funkade? Jag hänger fortfarande bara där. Tycker det är ganska oskönt i svanken då jag inte är så böjbar där.

Vi skulle göra någon slags gång i brygga som inte alls funkade för mig med koordinationen. Jag visste inte åt vilket håll jag skulle placera händerna eller om man skulle flytta benen eller händerna först så jag ramlade flera gånger. Tur att det är nära till golvet!

Frågade Nelle om de små underhudsblödningarna jag får av chest stands. Jag har antagligen rätt skör hud så jag får leva med att det blir fler märken på mig än på andra. Nelle sa att jag var som en känslig raskatt/skör adlig dam medan andra är mer som traktorer. Får kräva en sammetskudde att göra chest stands på nästa gång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar