lördag 23 mars 2013

Fredagslek

Har varit astrött hela veckan och tränade ingenting sön-tor. Igår hade jag äntligen lite mer energi och hade storslagna drömmar om handstand push-ups, elbow stands och en pull-up - toe to bar combo. Och arms only climb också. Det gick inte riktigt som jag hade tänkt. Styrkan var inte alls på topp. Vet inte om det är för att jag har sovit dåligt hela veckan med konstiga drömmer eller om det är för att jag räknar kalorier nu. Arms only climb gick inte alls, vilket gjorde mig lite frustrerad. Handstand push-ups gick inte heller. Kom ner några cm innan jag fick vända igen.



Blev inspirerad av Rebecca med elbow stands och tänkte att det inte skulle vara så svårt, man har ju mer yta att balansera på jämfört med handstående! Oj, så fel jag hade, haha. Vet inte hur man ska placera armarna men jag har svårt att hitta styrkan och balansen. Höll på att sluta i en faceplant! Efter några försök kom jag upp några sekunder i alla fall.


Lekte lite på stången. Jag vet inte riktigt vad jag gör, men det första likar en pencil spin men med ett annat grepp. Har svårt att hålla mig kvar och åker antingen in i stången eller åt sidan och så blev det en annan snurr av det. Och sen en mindre graciös landning, haha. Rolig thumbnail det blev på den förresten.



Avslutade med pull-up, toe to bar, repeat. Slarvigt men lyckades typ? Jag vet inte vad man ska ha för teknik men jag misstänker att man inte ska ha böjda ben. Det blev lite oförutsedda komplikationer efter min första toe to bar, kan du se vad det är?



Inte de mest lyckade eller graciösa videorna men man kan inte vara på topp jämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar