söndag 3 mars 2013

Söndagspole

Hade en dålig axeldag idag och vaknade med spänningshuvudvärk. En alvedon och 3 omgångar med Linnex senare så var det ok ändå. Åkte till studion en timme före passet med Lina och gjorde lite rehabövningar för axlar, skuldror och ben. Lite stretch och foam rolling på låren. 1 timme går ganska fort när man har många problemområden att jobba på. Utsida lår gjorde riktigt ont. Jag har fortfarande kvar ett blåmärke från när Nelle masserade så jag visste precis vart jag skulle rulla ;)
På vissa punkter gjorde det så ont att jag blev helt röd i ansiktet och började svettas. Klimakteriepunkter typ.

Lina hade lite nya styrkeövningar på uppvärmningen, det kommer nog att kännas imorgon! Tror Linas klass har kommit ganska långt i Shoulder Mount, jag tog mig in i tricken från invert istället för jag kommer inte nog högt upp i Shoulder Mount än. Caterpillar gick riktigt bra. Lina tvingade mig att åla 3 gånger innan jag fick ta mig ner, haha. Aldrig lyckats göra det förut. Vi fick lära oss Yogini (ajajajaj) och prova på Handspring från stång. Yogini gick inte alls för mig, tycker inte om när man ska få ont på nya hudområden. Handspring från stång gick ok med tanke på att det var första gången. Jag trodde att det skulle kännas lite som Butterfly men det blir mer av en push/pull grej. Vill gärna prova igen med passning!

Min egen greppspray funkar superbra på mig. Får spraya några omgångar men nu känner jag mig inte hindrad längre pga. dåligt grepp, vilket har gett jättebra resultat i Caterpillar. Har hällt i lite mer glycerin nu så kanske det räcker med en omgång.

Upptäckte att min högra underarm är mycket grövre än den vänstra. Tröjärmen sitter ganska läst på vänster sida men tajt på höger. Är säkert minst lika stor skillnad på biceps...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar