onsdag 31 oktober 2012

Läxor

Igår var vi bara 4 pers på ryggpasset. Små framsteg i swan dives och jag vrålade typ inte alls ;)
Nelle tryckte lite på mig på blockstretchen men jag sa stopp innan jag kom till vrålstadiet. Jag tycker att det är mycket mindre obehagligt med Y-formade armar. När jag för ihop händerna så får jag ont i skuldrorna, där blocket ligger. Antagligen mina muskelknutar... Inte farligt, jag vet, men jag kan inte slappna av heller.

Jag verkar vara allmänt dålig på att aktivera mina muskler under ryggstretch och inte kunna slappna av på benstretch? Jag tror att jag bara är i ett kontant mellanläge. Spända men inte aktiverade muskler?

Då var den terminen slut. Har gjort lite framsteg. Blivit lite vigare i axlarna. Men väldigt mycket info att ta in. Blir rörigt i huvudet och kaosigt sprattel på mattan. När vi gör bryggor där vi trycker mot axlarna så är jag tydligen jättespänd och sen pustar jag ut hårt på slutet när man ska ha en jämn utandning. Jag tror inte jag andas överhuvudtaget på många av övningarna...

Waterfalls med raka armar är ju myyycket tyngre. Där håller jag andan för annars tappar jag balansen? Väldigt jobbigt för mage och lår. I partnerövningen där man ska ta sig upp från brygga så tog låren slut. Jag blev totalt utmattad mitt i men jag hade inte långt till golvet, som tur var.


Nelle tyckte att jag skulle träna mellan passen också. Utfall. Supermans. Ligga på block. Stärka core (exempelvis plankor). Stretcha lite axlar.

Så nu är listan:

* Rulla ut lår och vader
* Bli mycket vigare i höftböjare
* Bli mycket starkare i ryggen och kunna aktivera de musklerna ordentligt (supermans)
* Bli starkare och vigare i axlar/skuldror
* Starkare lår och rumpa (utfall)

* Öppna upp bröstryggen (ligga på block)
* Stärka core (plankor)

Ja, och flytta samtidigt då ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar