lördag 13 oktober 2012

Första gången

Jag är nervös. Jättenervös. Jag var där kanske 40 minuter innan vi ska börja. Jag känner igen receptionisten från hemsidan och vet att hon heter Louise och kommer att hålla i passet.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med mig själv. Jag går fram till receptionen och presenterar mig. Louise skriver upp mig och säger att jag är välkommen. Jag är så nervös att jag inte kan prata. Efter några försök lyckas jag få Louise att förstå att jag inte vet vad jag ska göra eller var man byter om. Louise visar mig runt. Jag är så nervös att jag inte riktigt tar in det men på något sätt hamnar jag i omklädningsrummet och byter om. Sen ska jag leta reda på toan men jag hamnar i ett annat rum där två tjejer sitter i split och håller om varandra. Jag ser ut såhär O_O och går därifrån. Jag är i efterhand ganska säker på att det var Zenia och Julija. Sen sätter jag mig i stora polerummet och är allmänt obekväm och nervös. Det är en man i rummet med stora glasögon som tränar. Jag försöker att inte stirra men jag misslyckas.

Någon tjej med en mörk page, som ser ut som en dansare, springer omkring i rummet som uppvärmning. Hon ser lite bekant ut. Senare hör jag någon kalla henne Nelle men hon ser ju inte ut som på hemsidan? Kan det vara samma person?

Efter en stund dyker det upp fler, varav några dansare som tydligen har gått passet förut. Jag känner mig väldigt obekväm, stel och otränad...

Louise startar passet och efter kanske halva uppvärmningen börjar jag ångra mig... Hur ska jag klara passet om jag håller på att dö under uppvärmningen? Det visar sig att jag klarade passet ganska bra. När vi börjar göra snurrar runt stången händer nåt magiskt. Det känns som att jag flyger! Och jag klarar snurrarna! Lilla otränade jag klarar nånting!

När jag går hem från passet är jag i nån slags eufori. Jag är så trött i armarna att jag knappt kan lyfta min mobil men jag är euforisk och stolt över att jag klarade det. Kul att ha provat på men jag skulle aldrig klara ett pass på 90 minuter när jag är såhär trött efter 60 minuter!

När jag har kommit hem kan jag inte längre lyfta mina armar och behöver hjälp att få av mig kläderna...
Sen följde en hel vecka med träningsvärk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar