lördag 3 november 2012

Torsdagens träning

I torsdags var det sista passet för nivå 2 med Louise. Var astrött den dagen och somnade på pendeltåget från jobbet. Drack en liten latte när jag kom hem och tog en halv koffeintablett innan träningen också så jag var nog på normal nivå. Plankan som vi gör under uppvärmningen gick mycket bättre än förra veckan. Vi gör också 10 cirkulära sit-ups, 10 till åt andra hållet och sen 5 raka sit-ups. Har inte vågar skriva det här tidigare ifall Louise skulle läsa men jag känner typ ingenting av det. Vid kanske den tredje raka känner jag liite trötthet men hade lätt kunna göra många fler. De andra ser ut att tycka att det är jobbigt så jag vet inte om jag ska våga tro att jag har starka magmuskler. Nelle säger ju att jag behöver stärka dem.

Mina försök till Cupid gjorde inte lika ont då jag har masserat mina vader. Men det betyder inte att jag kan tricket än. Är jättedålig på att greppa med knävecken. Det är nog därför Gemini går så dåligt också.

Jag klarade typ Cross Ankle Release. Louise höll mig lite, mest för att jag skulle våga. Men jag kan inte säga att jag kan det förrän jag vågar göra det själv. Jag spänner mig krampaktigt från benen ända till magen och jag är som rädd att allting släpper och jag ramlar om jag släpper spänningen i magen.

Fick bättre grepp den här gången också. Läste på hemsidan att man inte ska smörja in sig med lotion och har då skippat det, trots min torra hud. Nu hade jag smörjt in mig kvällen innan och det känns mycket bättre. Både greppmässigt och för huden. Jag var nog för torr innan. Det förbättrade greppet gjorde att jag kom lite längre i min början på Caterpillar Climb.

Hann prata lite med både Louise och Rebecca i studion innan träningen vilket är väldigt trevligt och ovanligt. Oftast hänger nån i en stång eller är i någon form av stretchtillstånd och då vill man ju inte störa.

Nu blir det polepaus i en och en halv vecka då nivå 3 med Lina börjar en vecka senare pga. SM. Jag kommer att flytta nästa vecka så det hade varit stressigt att träna ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar