onsdag 24 oktober 2012

Gårdagens träning

Igår var sista benstretchen och näst sista ryggstretchen. Känns alltid lite vemodigt när en kurs är slut. Jag kommer nog inte fortsätta med benstretch nästa termin. Jag behöver bli mycket vigare i min höftböjare på egen hand först. Och foam rolla låren. Fick en jättebra partner sista passet i alla fall :)

Ryggstretchen går framåt. Lite framsteg i swan dives. Jag tror de heter så i alla fall. Jag brukar ofta höra fel på sånt så det kan lite väl heta swamp chives... Men jag har svårt att aktivera ryggen nog mycket. Jag är ovan vid att spänna ryggen så jag kan inte göra det på kommando.

Blockstretchen var ju... intressant. Jag kommer inte så djupt eller nåt så jag blir lite öm där kanten på blocket tar i ryggen. Det känns som att min rygghud pressas upp i nacken på mig. Efter ett tag kommer jag dock djupare och då försvinner det. Nelle kom och jag tänkte att hon bara skulle justera min position. Hon började trycka mina axlar neråt och "AAARGHHH!" Jag råkar skrika ganska högt... Det var inte alls meningen men jag har så svårt för den där känslan. Det känns som att jag går sönder. Så när hon tryckte ner mina axlar så kände jag hur hela kroppen spände sig och jag typ vrålade rakt ut. Nelle skrattade lite och sa att det är ju ingen idé om jag ska motarbeta och skrika. Hon säger att ryggen inte går sönder och att det inte är farligt. Jag förstår ju det i huvudet men det gör inte min kropp. Jag har nog aldrig känt mig så okoordinerad som på ryggstretch. Jag VET att jag ska aktivera ryggen och rulla i swan dives och försöker mentalisera det innan men det blir ändå bara kaosigt sprattlande.

Vi gjorde också bridge rockings (?) där man håller i varandras ben. Har så svårt för den. När jag trycker mot axlarna så vill armarna vika sig. Och Nelle var min partner så det blev "ARGHGHHG!" igen. Lite pinsamt att skrika. Speciellt när jag är den enda som gör det. Och högt. Det är så svårt när jag inte själv har kontrollen över hur långt jag ska gå så det blir att jag skriker för att jag inte klarar mer.

Efteråt var jag rätt mör i ryggen. Jag vaknade faktiskt av en mardröm där jag blev attackerad av vargar och jag har för mig att Nelle var i närheten och sa att det inte var farligt. Jag vaknar med en krampaktig trötthet i ryggen. Och nu börjar jag känna av träningsvärk i framsida lår. Jag vet inte vad jag gör på ryggstretch som tar så mycket på framsida lår?

2 kommentarer:

  1. Bryggor tar massor på framsida lår, det blir bättre :) Man behöver starka lår för att kunna komma upp o ner i brygga från stående på ett kontrollerat sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderade faktiskt på om det var waterfalls och det är ju bryggrelaterat. Går alltid lite konstigt 2 dagar efter träningarna, haha.

      Radera