lördag 13 oktober 2012

Presentation

Hej!
Det här kommer att vara en blogg om min träning. Hade aldrig tänkt blogga egentligen. Vad ska folk tro? Tänk om mina föräldrar hittar bloggen? Jag har nämligen mycket konservativa kinesiska föräldrar. Samtidigt skulle det vara kul att dokumentera mina framsteg. Och om jag bloggar kanske jag inte tjatar ihjäl min man med poleprat som han inte förstår.

Jag är i alla fall en 27-årig tant. Jag bakar, virkar, gör tvål. Och snurrar runt en stång. Det passar egentligen inte tanter, men det är så roligt!

För några år sedan såg jag en video med poledance på Youtube med Felix Cane. Det var helt fantastiskt och jag hade ingen aning om att man kunde göra sånt på en stång! Efter lite googlande hittade jag poledance.se. Jag blev väldigt nyfiken men jag bodde inte i Stockholm då och jag hade ändå inte vågat. Massa snygga vältränade människor i inte så mycket kläder är som inte riktigt min crowd.

Några år senare bor jag i Stockholm och hittar en video med Jenyne Butterfly. Sen kollar jag på videon med Felix Cane igen. Och sen hamnar jag på poledance.se. Jag ser att det finns prova-på pass och funderar lite. Jag vill men jag vågar inte. Jag har ju inte tränat på 7 år.

Några veckor senare, mars 2012, jag har anmält mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar