fredag 26 oktober 2012

Trööögt

Träningen igår kändes väldigt tung. Jag var hemma för förkylning i början av veckan och det kändes i kroppen. Kändes som att jag hade gått upp 10 kg! Så det gick trögt. Tycker inte om när träningen inte går bra :( Blir som besviken på mig själv. Blev svårt för Louise att kolla om min invert var ok också. Men hon tror att det ska gå bra i alla fall. Känner att jag behöver gå på open pole för att ta mig igenom nivå 3. Hade tänkt gå med Emelie men platserna var slut så jag kommer att gå med Lina. Tycker att det är läskigt med en ny instruktör men det ska nog gå bra.

Vi lärde oss Jewel och en kombination på det. Eller jag försökte i alla fall. Och Gemini, som vi provade lite i slutet med Moa också. Vi fick också prova Cupid men det gick inte alls för mig. Fick jätteont i vadmuskeln. Louise klämde lite på min vad sen och jag har visst en muskelknut där. Meh, har jag inga problemfria områden?

Nästa termin tar jag bara en kurs. Förutom 2 ryggpass som jag ska ta igen. Ska försöka ta mig till open pole 1 gång i veckan också. Har den del grejer att jobba på inför terminen efter.

* Rulla ut lår och vader
* Bli mycket vigare i höftböjare
* Bli mycket starkare i ryggen och kunna aktivera de musklerna ordentligt
* Bli starkare i axlar/skuldror

Sen skulle det inte skada att bli av med lite fläsk också så lyften går lättare.

Har kollat in vad det kommer att kosta med min egen pole sen också. Ska passa på att beställa lite shorts och greppmedel också. Brukar inte behöva på händerna längre sen jag fick bättre grepp men behöver nog för benen på vintern.

Nästa vecka blir sista polepasset för terminen. Då jävlar måste jag kompensera för passet igår. Ska ladda upp med koffein innan. Men jag är ganska känslig. Drack en stor latte före träningen en gång och när jag kom till studion så pratattackerade jag folk och klättrade överallt och stod på händer före träningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar