måndag 15 oktober 2012

Nutid

Så nu går jag alltså nivå 2, stretch 1 och stretch 3 backbends. Precis när jag kom igång med träningen igen så fick jag hoppa över en träning pga. en begravning och sen blev jag sjuk så att jag fick hoppa över en träning. Jag var också överexalterad inför ett polepass vilket ledde till att jag överansträngde min axel och handled. Tror att det var överansträngning i alla fall. (Jag provade att göra handsprings helt utan instruktioner när jag var ouppvärmd, schhhh!). Jag tog i alla fall igen de missade passen med Emelie. Otroligt glad och peppande tjej! Men väldigt jobbiga pass...

Före det första passet med backbends var jag jättenervös. För några månader sen stretchade jag själv samtidigt som superviga Zenia och Julija tränade. Jag är väldigt ovig och såg storögt på när de tränade. Nelle var dock inte nöjd. Och nu ska jag träna med henne...

Passet börjar väldigt pang på. Jag har ingen aning om hur man gör någon övning men Nelle ville att det skulle gå fort så jag kastar mig in i det bäst jag kan och blir rättad vartefter. Och ja, jag är väldigt svag. Jag gör i alla fall så gott jag kan.

Efteråt hade jag stretch 1 med Serena, som även var med på backbends. Jag tror hon tyckte synd om mig för hon var extra snäll mot mig den dagen... Benstretchen går ok. Det går framåt men jag har väldigt svårt med höftböjaren som är väldigt stel. Samtidigt har jag ett instabilt knä som gör ont när jag belastar det i höftböjarstretchen. När jag började träna trodde jag att jag var vig i benen och stel i ryggen, men tydligen är det tvärtom.

Andra backbendspasset fick jag skippa bryggor pga. axeln och handleden men det gick rätt bra i alla fall. Fick lära mig början på waterfalls. Nelle kommenterar att jag har en bra rygg! ^____^
Jag förstår egentligen inte att min rygg inte är stel. Jag kan nämligen inte svanka. När jag försöker så känns det i svanken som att det tar stopp. Nelle tror att det beror på stela hamstrings så jag börjar stretcha det mer med hjälp av en pilatesboll. Jag tror det går ganska bra för jag känner mig vigare men jag vet inte om jag kan svanka mer. Undrar om jag är väldigt stel i just svanken?

Imorgon är det dags för träning igen. Missade en benstretch som jag ska ta igen den här veckan så det blir träning tisdag, onsdag och torsdag. Känner fortfarande av min axel lite ibland men det ska nog gå bra ändå. Får sluta om det gör ont.

Satte nytt personligt rekord i plankan för några dagar sedan, 2 minuter :) När vi började med det på passen började jag skaka efter kanske 15 sekunder och kunde inte hålla den i mer än 30 sekunder. Framsteg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar