torsdag 7 februari 2013

Nytt nytt!

Igår var det bästa passet i backbends på länge! Jag fick Louise som partner! Vi körde assisterad blockstretch och på slutet skulle den andra trycka lite extra, förutom på mig. Jag skulle bara ligga där och slappna av? Jag ville också bli tryckt på men antagligen så såg jag för spänd ut. Jag tror ofta att jag är avslappnad fast jag inte är det.

I swan dives skulle vi fånga den andras ben så det blev en chest stand. Jag utgick från att jag skulle fortsätta öva Swan Dives men till min förvåning så fick även jag testa chest stand. Nelle började hjälpa mig. Förvirringen var total. "Böj på knäna" "slappna av" "sträck på knäna" "tryck med armarna". Sen fortsatte Louise att typ dra upp mig i chest stand. Stackarn fick verkligen DRA upp mig och hålla mig där. Jag förstår inte riktigt vilka muskler som ska användas och vilka jag ska slappna av i så jag låg mest där och funderade på det. Som Nelle säger så är jag antingen spänd i hela kroppen eller disktrasa och i chest stand så var jag totalt disktrasa. Men jag var inte rädd och hade inte ont någonstans. Det var inte obehagligt, bara ovant. Sen hjälpte det mycket att det var Louise också. Hon har ju känt mig från början när jag stammande kom in i studion, mer muskel-lös än muskulös.

Sen ville Nelle att vi skulle köra handstående spagat! (O_O)  (>_>)  (;>_<;)
Jag är inte i närheten av någon spagat, men det var bara att kasta sig in i det ändå, med Nelle som hjälp. Jag hamnade väl i någon form av handstånde men balansen var det Nelle som fick hjälpa mig med. Och benen... Jag vet inte var dom befanns sig men sprattligt var det.

Det var ett roligt pass med mycket nytt för mig. Kändes inte lite tungt som vanligt (inga supermans) och jag hade inte ångest (assisterade bryggor). Trots det så har jag träningsvärk i hela ryggen och rumpan.

Jag har märkt att jag inte har någon koll på hur högt jag kommer med någon kroppsdel i någon övning. Tror jag får försöka filma lite hemma när jag gör supermans och swan dives så att jag ser vad jag gör. Ser fram emot nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar