fredag 15 februari 2013

Backbends

På backbends fick Anna-Maija, vinnaren i Kitten-kategorin på Battle of the Pole, som partner. Det var hennes första pass men jävlar vilken naturbegåvning! Hon har bara tränat på i lite över 1 år, dvs några månader mer än mig men gör trick jag inte ens kan drömma om. Hon lyckades komma upp och stå i en Chest Stand själv och fick till en bra Eagle!

Det här passet var ganska likt det förra med Chest Stands, handstående spagat och Eagle. Fick beröm av Nelle för att jag blivit bätre på Swan dives. Hon sa typ "du är grym!" eller nåt och jag tror jag tittade på henne i chock. Jag fick också vara exempel på uppvärmningen i skuldrorna. Kan typ klämma hennes finger lite mellan skulderbladen, vilket är normal rörlighet. Jag vet inte riktigt hur det gick i Chest Stands för mig då jag inte ser mig själv och inte vet var mina ben är, men jag vet att jag definitivt inte kan hålla mig kvar själv. Handstående spagat kändes något mindre panikartad än förra veckan men fortfarande inte bra. Frågade Nelle om den var kaos men hon sa att det gick ok ändå. På Eagle gjorde jag nog alla fel man kan göra men efter att Nelle justerad in mig i positionen så sa hon att det gick. Men jag når ju inte min fot och kan inte hålla balansen? Nelle kanske var på väldigt bra humör den dagen, haha. Jag kommer ihåg mitt första pass, då var hon inte på bra humör. Terminen hade redan börjat och jag fråga hur man skulle ligga på block och var man skulle ha den. "Fråga inte så mycket, se på de andra och gör bara!" "Börja NU!" "Du måste tänka snabbt!". Hon skrämde skiten ur mig, haha! Jag skulle vilja se mig själv i övningarna men litar inte riktigt på att herr kakmonster kan assistera mig i dom...

Förresten ser jag att någon har hittat hit genom att google "hemliga tjockisen". Tack för den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar