onsdag 14 november 2012

Sista passet i backbends

Igår var mitt sista pass i backbends så nu har jag gått 8 pass. Jag ska nog fortsätta nästa termin, jag tror den är väldigt nyttig för mig. Det finns så himla mycket jag vill göra. Jag skulle vilja gå pole och voltakro också. Och prova aerial silk. Provade på hälsomässan och det verkade kul. Kön till aerial hoop var dock för lång. Vill prova det också! Och trapets! Och polechoreo! Ja, jag vill prova allt! Måste ju passa på, jag blir ju inte direkt yngre. Men jag måste ju jobba också. Och fixa med huset. Har insett att det kommer ta ett tag att få i ordning gymmet. Ska beställa min pole nu i veckan tänkte jag. Kan ju alltid ha den i gillestugan så länge (vid baren, haha) eller nedre hallen.

Var och såg Poledance SM i helgen. Alla var superduktiga! Jag förstår inte hur de kan se så tyngdlösa ut. Jag känner mig mer som 100 kg fläsk. Om jag inte gör enkla snurrar för då är det wheeeeeeeee ;)

Flera av deltagarna i SM var också på backbends igår. Bland annat vinnaren Daniela. Och superböjliga Julija. Jag försökte att inte stirra för mycket på henne... Jag tycker det är helt sjukt att jag tränar samma pass som pole-eliten! Men jag fick ändå inte så mycket mindervärdeskomplex för jag tror de tillhör en speciellt typ av supermänniskor. Eller så tar de nåt hemligt stark-snygg-och-vig-knark.

Här kommer lite bilder från backbends! Framsteg? Hade hoppats komma närmare med fötterna och händerna men det kommer väl med tiden. Ser inte riktigt om det är några framsteg på den punkten mellan bild 2 och 3, det var som svårt att jämföra.

 Ungefär såhär såg det ut i början


 Efter 2-3 pass


Efter 8 pass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar