onsdag 7 november 2012

Backbends

Jag tror jag har kallat kursen allt möjligt men den heter stretch 3 backbends. Är säker på att jag har skrivit ryggstretch nån gång fast vi stretchar ju inte ryggen. Det är mest ryggstyrka och axelstretch. Jag frågade Nelle lite om riskerna med contortion, det ser ju ganska läskigt ut när folk böjer sig så mycket bakåt, även fast jag själv inte böjs så mycket. Har hört allt möjligt. Typ att de flesta akrobater och contortionists sitter i rullstol innan de ens blivit medelålders för att de har slitit sönder lederna. Eller att man töjer ut ligamenten så att man blir ostadig och får problem när man blir äldre. Jag kan inte uttrycka mig lite bra som Nelle men slutsatsen är i alla fall att det inte är någon fara. Har varit väldigt trött de senaste dagarna så jag orkar inte skriva så mycket om det just nu. Tror att det är flytten som gör att jag sover dåligt och är supertrött.

Det var kul att vara med på första passet av en ny omgång med backbends. Man får en helt annan introduktion av övningarna än när man hoppar in i en kurs. Och jag är inte supersämst i klassen längre, haha. Ge dem 2 veckor så är de ikapp mig ;)

Övningen där man står i brygga hållandes i någons ben och trycker mot axlarna kändes bättre. Jag var inte lika spänd i kroppen. Armarna är dock fortfarande åt helvete. Lyckades också göra övningen med viktöverföring åt sidorna i brygga. Framsteg :)

Nu lägga mig så jag orkar packa det sista imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar