lördag 7 september 2013

Veckans träning

I måndags fick jag hoppa backbends då jag hade ett möte. Hade sovit lite dåligt och hade lite ont i huvudet. Var ganska spänd under mötet så när jag kom hem och spänningen släppte så fick jag ännu ondare. Och blev jättetrött. Somnade innan 20!

Emelie var äntligen tillbaka på polepasset! Kände att min styrka började komma tillbaka. Kanske på 80-90% av före träningen så det kändes bra! Hade känt mig rätt hängig och småsjuk hela veckan men när jag kom till studion så mådde jag bra. Hann prata med ovanligt många människor och fick en massa positiv energi :)

Så idag blev det styrketräning igen som jag ha hoppat över i två veckor nu pga. träningsvärk (illa, jag vet). Det gick helt ok. Tränade pole i typ en halvtimme efter det. Och sen lite rygg. Och foam rolling. Och stretch... Är rätt slut nu, men kände att jag verkligen behövde öva på basgrejer som inverts med raka ben, shoulder mount, caterpillar, gemini. Filmade lite ryggövningar för att se hur det står till och jag är inte så nöjd. Hade hoppats på bättre utveckling!

Såg en shoulder mount body wave på instagram och bestämde mig för att prova. Den är rätt ful (speciellt i början) men det var bara mitt andra försök. Tror jag fattade lite grann i slutet i alla fall. Herr kakmonster kallade detta för en shoulder mount luftjuck.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar