lördag 1 juni 2013

Bikram, pole och ny spin

Var på mitt andra pass av bikram yoga igår. Kändes mycket bättre än förra gången. Tror jag hade en förkylning i kroppen förra gången. Eller så är det för att det är varmare nu och mindre skillnad i temperatur. Det kändes som att värmen i salen var fuktigare och mer behaglig. Svettades mer och var mindre tomatröd. Det var asjobbigt men inte så att jag inte stod ut. Förra gången var tortyr. På kvällen hade jag dock ingen energi alls. Somnade innan kring 21 tror jag.

Idag var jag rätt pigg. Körde lite street pole på en lekplats för barn på barkaby outlet men dumma herr kakmonster fotade i sämsta vinkeln. Allt man ser är min röv.

Tränade lite pole när jag kom hem. Ganska varmt så jag fick skitbra grepp på min brass-stång. Lyckades göra en Closed Gemini, som har plats för förbättring, men jag fick i alla fall tag i fotjäveln. En halvdan halvflagga också. Men bäst av allt: Scorpio!!! Yay! Inte superkonsistent än, men lyckades flera gånger i alla fall. Sen kom jag på en ny spin. Kallar denna REAL chair spin ;) Lite svårt att få fart i den, och den är inte så graciös, precis som jag, haha.

Tänkte öva arms-only climb på slutet men orkade inte. Tänkte göra lite pull-ups och chin-ups istället. Gjorde två pull-ups som gick ok. Gjorde en chin-up och min energi tog abrupt slut så att jag damp ner. Försökte igen men armarna funkade inte. Det var nåt nytt!

Dagens skörd:
 Half-flag

 Closed Gemini

Scorpio!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar