måndag 7 januari 2013

O_O

Rubriken var ungefär så som jag såg ut större delen av klassen igår. Har haft uppehåll under jul och nyår så jag förväntade mig att det skulle vara tungt. Speciellt då jag gått upp ca. 5 kg. Men klassen var inte alls vad jag hade väntat mig. Emma vikarierade för Serena som skulle ha vikarierat för Lina. Det var lite annorlunda då Emma är en dansare. Uppvärmningen gick bra, men sen skulle vi improvisera. Det är min stora skräck. Inte klarat av att improvisera i musik heller. Och kan inte dansa fritt. Jag var ganska panikslagen, jag hade inte ens velat göra det ensam i ett mörkt rum och nu var det folk omkring mig. Men jag tog mig igenom det i alla fall. Så fort och enkelt jag kunde, haha. De enklaste snurrarna och ingen onödigt viftande av lemmar däremellan. Sen skulle vi köra ett andra varv och då gick jag bara åt sidan. Jag orkade inte ett varv till men var förvånad och glad att jag ändå hade tagit mig igenom det.

Emma lärde oss monkey climb. Trodde inte alls att jag skulle klara det men lyckades en gång i alla fall med guidning från Emma. Trodde inte att jag skulle klara en invert från stången. 

Vi lärde och nån slags leg switch. Vi hade övat på genimi --> scorpio med Emelie men nu skulle man svänga kroppen runt mitt i på nåt sätt. Ungefär leg switch --> eventuellt nåt som kallades extended crucifix(?) --> snurra kroppen runt --> scorpio?
Vet nån vad den heter? Emma sa att den inte hade nåt riktigt namn men typ inside to inside switch with Toni around. Skulle vilja kunna hitta den på youtube så jag kan öva. För jag var inte i närheten av att klara den. Min gemini är inte konsistent och scorpio funkar inte alls än. Benen hamnar inte rätt runt stången eller så hamnar stången mitt på en muskelknut. Jag är nämligen full av såna. Har en i vaden som plågar mig i cupid.

Sen visade Emma en kombo som var väldigt mycket över min förmåga för det var en kombo av massa saker jag inte kunde. Kommer inte ens ihåg allt. Jag tror den innehöll leg switch, caterpillar och ayesha i alla fall. Klarar ju varken hip hold eller scorpio än så jag övade på det.

Jamilla --> Superman klarade jag inte heller än men den känns inte omöjlig. Får bara inte riktigt nog bra grepp i höften än i jamilla. Inte för att jag klarar superman än heller men ändå ;)

Det sista tricket... Emma frågade om vi hade provat Jade! För mig är det jätteavancerat. Och jag är lååångt ifrån en spagat. Så jag övade lite mer på min gemini...

Även fast jag inte klarade någonting så tycker jag att Emma var väldigt bra och peppande. Jag är ju inte duktigast i klassen om man säger så, men jag kunde ändå träna på min nivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar