måndag 14 januari 2013

Näst sista

Igår var näst sista passet med Lina. Vi repeterade shoulder mount, caterpillar, superman och butterfly spin-down. Lyckades faktiskt göra en caterpillar! Kom upp och tror jag ålade ner någorlunda rätt också men jag såg inte i spegeln. Blev jättetrött då jag spände alla muskler och höll andan. Har fina blåmärken på insida knän nu. Den känns dock väldigt ostadig. Ibland får jag inte hälen på rätt plats i inverted crucifix och då känns det snett i caterpillar plus att det känns om att jag wobblar runt i luften.
Sen var jag jättefeg på butterfly spin-down. Den känns verkligen jätteläskig. Tror inte jag kan hålla min kroppsvikt på en hand i handstående nog länge för att hinna greppa stången. Fast man ska göra det snabbt och svinga benet men jag vågar inte... Stackarns Lina försökte verkligen få mig att göra den men jag var såååå feeeg.

Kände av min underarm lite igår. Har gjort det lite förut också till och från. Lina sa att jag borde ha handledsskydd och stärka handlederna. Får försöka ta reda på hur man stärker handlederna. Kommer nog behöva det i backbends också.

2 kommentarer:

  1. Vad är butterfly spin-down. Det lät ju spänannde! Förresten med handlederna, jag har lite samma problem att jag lätt får ont i dem. Jag fick tipset att ha en stressboll i fickan och klämma på så ofta jag kunde. Värt att testa kanske? Jag har precis köpt en så kan tyvärr inte säga om det gett effekt än! /Elina

    SvaraRadera
  2. I handstand butterfly så svingar man det bakre benet och greppar stången med händerna mitt i svingen så att man snurrar. Jag skulle visa men jag kan inte ;)
    Får köpa stressboll och testa. Funderar på om en sån här kanske är ännu bättre: http://www.amazon.com/Dynaflex-Sports-Gyro-Wrist-Exerciser/dp/B000LPG5US/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1303399560&sr=8-1

    SvaraRadera