torsdag 31 januari 2013

Dålig vecka

I tisdags hade jag en riktigt dålig dag. Det var nåt på jobbet som tog mycket energi, sen hände lite saker privat som tog mycket energi och när jag skulle till pole passet funderade jag faktiskt på att vända och åka hem. Jag var trött och mådde illa. Jag tog mig i alla fall till studion, tog en halv koffeintablett och stretchade i stretchrummet. Försökte att tänka på nåt annat. Det blev faktiskt lite bättre. Emelie är ju så glad så jag hamnade bara snäppet under normalnivå. Caterpillar gick dock inte alls pga. magen. När jag är stressad blir det så att det känns som att jag ska spy när jag är upp och ner. Jag gjorde några försök men fick svälja konstant för att inte spy.

Vi lärde oss ett nytt trick, Foot Lock. AJ. Fick såklart blåmärken av det, jag vet inte om det är normalt, men jag har i princip haft blåmärken ända sen jag började träna pole. De hann precis försvinna under mitt uppehåll. Så på 10-11 månader har jag haft 2 veckor där jag har varit fri från blåmärken.

Igår så hoppade jag över backbends. Det tog emot väldigt mycket, hatar att missa pass men jag mådde för dåligt. Spänningshuvudvärk, noll energi och ångest. Så istället för backbends blev det Linnex, alvedon, gråt och sömn. Jag behövde verkligen det. Idag mår jag mycket bättre så jag har styrketränat. Det är så mycket lättare än pole. Kort uppvärmning, snabb träning och ingenting gör ont. Då jag är nybörjare och har lätta vikter så blir jag inte ens speciellt trött. Mindre trött än efter halva uppvärmningen i pole. Samtidigt kan jag ju inte öka med 20 kg åt gången så det får vara så. Fast pole är 100 gånger roligare.

Bänkpress (Barbell Bench Press): 22.5 kg
Knäböj (Barbell Squats): 30 kg
Marklyft (Barbell Deadlift): 40 kg
Chin-ups: 3
Pull-ups: 2

2 kommentarer: