lördag 11 maj 2013

Veckans träning

Tisdag:
Det var ett lite annorlunda pass med något kortare uppvärmning och ganska svåra trick. Bow and arrow var skitläskig. Vågade mig på en cross ankle release själv men har alltid så svårt att greppa stången med händerna därifrån. Vågade inte riktigt förrän Emelie passade mig och det var nog tur, för jag tappade greppet med benen och rasade ner en bit... Vi övade också jade/vade. Jag hade problemet att jag inte nådde mina ben och inte hittade min rumpa. Och efteråt kändes det som att jag hade ett blåmärke i ljumsken.

Onsdag:
Yogan från helvetet. Köpte två pass bikram yoga på groupon. Jag var rätt trött den dagen och tänkte ta en tupplur, men på väg hem från jobbet så såg jag att det fanns en plats ledig. Jag visste att det skulle vara jobbigt inte sååå jobbigt. 90 minuter i 40 grader men det kändes som 3 timmar i en bastu. Jag är inte sån som har lätt för att svettas, vilket jag tror var till min nackdel då min kropp inte kan kyla sig lika bra? Jag var tomatröd i ansiktet och kände hjärtat slå lite obehagligt så jag fick sätta mig ner några gånger. Och under eldandningen svartnade det lite så då fick jag också sätta mig ner. När instruktören (som var gravid, btw) stängde av fläkten trodde jag att det snart var slut men nej, nej. Tror vi fortsatte en halvtimme till efter det. Det rann verkligen om folk. Man har en handduk på yogamattan och det droppade så mycket från det flesta att handduken också var helt blöt. Den äldre mannen bredvid mig stänkte svett på mig... Yogarörelserna var inte svåra men jag kunde inte ge 100% på grund av värmen, och jag var inte lika svettig som de andra så jag såg antagligen mest lat ut. Svårt att ta ut rörelserna när man får hjärtklappning av att resa sig upp. Hoppas det går bättre nästa gång!

Torsdag:
Backbends! Nelle var tillbaka och vi gjorde de vanliga övningarna. Under brygg-gång från sida till sida sa Nelle till mig att sträcka på benen, vilket inte sa mig nånting just då. Sen på väg därifrån förstod jag. Antagligen har jag haft väldigt böjda ben så det blev en konstig sned brygga. Det blev ett svettigt pass. Min partner var inte redo för chest stands så vi gjorde swan dives i oändlighet. Och med vikter på fötterna i slutet! Nästa vecka är sista passen för terminen :(

I helgen blir det nog ingen träning. Kommer bara träna snytmusklerna då jag har dragit på mig en liten förkylning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar