torsdag 16 maj 2013

Sorgligt

Den här veckan var sista passen innan sommaren :( Förra året kände jag att jag skulle få abstinens från pole, men nu har jag en hemma. Dock kommer jag verkligen sakna alla människor jag träffar i studion! Man har som träffat dom varje vecka i månader och nu ingenting till augusti?! Måste gå på open pole för att träffa folk! Och försöka att inte störa genom att prata ihjäl dom då.

Vi övade mycket combos på pole vilket gick sådär. Jag kunde som bara första grejen på varje kombo men jag försökte i alla fall. Hade lite svårt att slita mig därifrån när passet var slut.

Vi var ovanligt lite folk på ryggpasset idag. 5 elever bara. Fick beröm för mina rygglyft med benen (deadlift?) för att jag kom högt upp! Men jag ska jobba på att inte ha så böja armar (fusk) och ha rakare knän. Säkert borde jag pointa fötterna också. Brygg-gång med benen först gick inte alls. Inte ens när Nelle hjälpte mig, brain does not compute! Jag stod typ bara och trampade på plats samtidigt som jag flyttade händer och fötter åt fel håll.

Pratade lite med Nelle efteråt om jag kan stretcha min svank, då det känns som att jag är väldigt orörligt där och känner av det en del under övningarna. Men jag behöver visst inte stretcha svanken utan jag är bara svag där. Har ok rörlighet i axlar, lite över medel rörlighet i bröstrygg men inte så bra höftböjare. Så jag ska kötta supermans i sommar och stretcha höftböjare ännu mer. Nästa termin ska jag bli anklagad för steroider har jag bestämt! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar