onsdag 24 april 2013

Öm, prickig och lite blå

Då jag var sjuk förra veckan så blev det inte så mycket träning. Hade bokat in att ta igen ett pass med pole den här veckan så det blev två träningsdagar i rad. Efter magsjuka. Det gick ganska bra på måndagen med Moa. Gjorde framsteg i scorpio. Lyckades hålla den några sekunder (när ingen såg såklart). Inte vacker men jag ramlade inte av! Moa gav också väldigt bra instruktioner på superman! Jamilla med böjt ben var en aha-upplevelse. Moas förklaring gjorde att det helt plötsligt blev ett ganska lätt trick. Och det var snyggare med ett böjt ben, mindre skrevexponering så.
Tror att det är jättebra att träna med olika instruktörer ibland. Då kan man få tips och instruktioner som ger aha-upplevelser!

Igår var uthålligheten inte på topp när jag skulle träna med Emelie. Hade ätit lite för mycket glass innan så jag kände mig något spyfärdig på rygghävningarna. Ett trött pass men fick en bra början på shoulder dismount. Fick prova ayesha där jag skrek "aaarghh, aaarrgghh" ;)

Vet inte om jag klarade superman? Fick ju bra tips av Moa och jag vågade släppa handen, men fick inte ut höfterna nog mycket. Samtidigt ramlade jag ju inte av? Kan man kalla det för bakfull superman eller nåt då? ;)

Nu är jag öm från träningsvärk och från att ha greppat stången med olika kroppsdelar. Prickig i huden av stången i lilla rummet (nickelallergi) och lite blå. Men NÖJD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar