tisdag 7 januari 2014

Ledighet

Har inte blivit mycket bloggande under ledigheten. Har varit norrut och hälsat på släkten under julen. Och dagen efter jag kom tillbaka så rivstartade jag, tillsammans med Annika, med en privatpass med Toubab. Det var superroligt. Roligaste passet på länge! Och jag hade enorm träningsvärk efteråt i mage, sidan från armhålan till höften, rumpan och halsen!

Var också hos naprapat om mitt knä. Har början till pfss på båda mina knän plus början till hopparknä på högra. Knän verkar vara väldigt komplicerade men mina knäskålar rör sig lite fel och det är lite ömt när jag hoppar och landar på ena sidan. Andra gången hos naprapaten fick jag nålar i knäsenan och ström i låret. Ström var inte så farligt som jag trodde men skrämde naprapaten då mitt knä rodnade rejält under behandlingen. Hon såg lite oroad ut och frågade om jag var allergisk mot nickel, vilket jag är. Men vi kom fram till att det är alkoholen som hon desinfekterade mitt knä med som jag reagerade mot. Asian flush på knät ;)

Har fått massa övningar för mina knän så det tar upp ganska mycket av min träningstid just nu. Har haft ett till pass med Toubab och Annika men förutom det så har det bara varit rehabövningar, foam rolling och lite stretch. Ingen pole alls under ledigheten... Ajaj.

Har skaffat en avancerat våg som visade att min fettprocent är fasansfulla 34%! Eeek! Beställde en crosstrainer så med lite kondition och MER träning så hoppas jag minska fettet. När mitt knä blir mindre knäppt (bokstavligt) så ska jag starta kost- och träningsprogram med en PT online i 3 månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar