torsdag 30 januari 2014

Veckan som varit + Bendy Kate!

Har haft fullt upp den här veckan och varit förkyld. Har känt mig rätt dålig när jag vaknat men mått bättre på kvällarna så träningen gick helt ok i måndags. Bättre än veckan innan då jag inte fick nåt grepp.

Mycket grejer som händer nu på jobbet och privat så det känns lite dimmigt i huvudet. Känner mig inte riktigt närvarande ibland. Stretchklasserna tycker jag är sköna för att man är så närvarande då.

Idag var jag på workshop med Bendy Kate med fokus på spinning. Jag trodde att en till från studion skulle vara där men det blev inte så. Så jag kände mig extremt blyg och osäker när jag var i en ny studio med massa folk jag inte kände, som dessutom pratade engelska. När vi väntade på att klassen skulle starta så förstod jag från samtalen att det var många som tävlade igår i Battle of the pole som skulle vara med nu. Bland annat vinnaren i "kittens". Eftersom jag var nervös så stirrade jag i min telefon. Sen inser jag att jag har suttit och ignorerat Bendy Kate!

Vi gjorde först mycket snurrar på statisk stång. Bland annat Phoenix som inte funkade för mig än. En del grejer funkade ok, andra inte alls. Sen nötte jag bort lite hud från ett finger. Fick ett plåster i receptionen som tyvärr ramlade av hela tiden. Enhandssnurrar på spinny gick däremot mycket bättre, trots att det gjorde ont i fingret. Fick en komplimang av Bendy, blev jätteförvånad och sa "tack". Insåg direkt efter att jag kanske skulle ha sagt det på engelska. Doh!

Sen gjorde vi några konstiga snurrar på spinny som jag inte klarade av och hon visade hur man kommer in i en Spatchcock...

Bendy Kate var jättebra men i studion fanns det inga handdukar att torka av stången på. De höga stängerna i mitten gick inte att få på spinny och det var rätt trångt. Så när någon bredvid mig gjorde en snurr så fick jag vänta för att inte krocka :( Blev tyvärr mycket stillastående pga. det här. Hon var typen som tog för sig mycket.

Hon som vann igår var väldigt graciös och såg så fridfull ut när som körde. Så vill jag också se ut när jag snurrar. Jag ser mest sammanbiten ut.

Känner mig fortfarande dimmig i huvudet så jag hoppas jag kommer ihåg grejerna jag lärt mig idag när jag vaknar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar