lördag 7 december 2013

Handspring

Tränade styrketräning och pole idag. Energin var sådär, kände mig rätt trött och funderade på att skippa poleträningen. Som tur var gjorde jag inte det för det här hände:

Handspring
Det var typ det enda som funkade, haha. Ayesha gick inte så bra, Electric leg switch- nope, Jewel - nope, men Handspring, ja! Har inte gjort den själv utan passning förut men gick in i den från Inverted crucifix. Ser att jag behöver komma längre ut med rumpan och kanske ha mer avstånd mellan händerna. Den kändes relativt stabil. Gillar trick där man greppar med händerna och inte massa konstiga hudveck. Tycker Handspring är lättare än Ayesha. Scorpio tog mig över 1 år och Handspring tog typ 4 veckor? Kan fortfarande inte göra en Cupid. Alla nya greppområden på huden behöver vänjas en tid innan det funkar för mig utom händerna.

Alex Schukin skrev om att bedömning i poledance och om hur han har väldigt lätt för handstående och flips, men svårt för leg hooks.Tyckte det var väldigt intressant! Han verkar mycket mer mänsklig när man vet att han också har svårt för såna saker. Och alla i studion är ju olika i sina styrkor och svagheter.

Läs Alex's text här:
http://www.alexshchukin.com/index.php/en/articles/item/254-juges

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar