måndag 10 december 2012

"Ooääää, håll i mig!"

Med lite (läs mycket) hjälp från Emelie så kom jag äntligen upp i Caterpillar. Jag fick haka i armen som för Ayesha, men släppte inte med benen. Emelie släppte mig då och även fast jag satt ordentligt med benen i stången så kändes det som att jag skulle ramla, jag visste inte riktigt hur jag skulle ta mig ner igen. Så Emelie fick hålla i mig lite igen innan jag tog mig ner.

Passet gick ganska bra trots att min knä var lite knäppt. Jag tror jag vred till det lite när jag gick i snöstormen. Kände av det lite när jag gick och det knäppte extra mycket i det. Pratade med Emelie innan och hon sa att jag kunde stretcha istället för att springa under uppvärmningen. Fast det visste ju inte de andra. De trodde kanske bara att jag var lite knäpp som stretchade med rumpan i vädret medan de sprang runt mig...

Vi gjorde också en intressant variant av skottkärran, den andra håller inte i ens ben utan man klämmer fast benen runt midjan på dem när man "skottkärrar". Skitläskigt. Hon som jag klämde var så smal så mina fötter möttes på andra sidan och då blir jag rädd och släpper lite och hasar ner. Hon hade nog inte det problemet med mig för min bilring har nog blivit dubbelt så stor de senaste veckorna för att jag har ätit för mycket godsaker ;)

Vi körde också Hero --> Superman. Det gick inte så bra, haha. Fastnade först med handen under övre benet när jag skulle komma in i Hero. Kunde inte få ner benet och jag kunde inte släppa någon hand. Nådde inte heller ner med andra benet. Så jag gled sakna ner i denna osmickrande position och tänkte landa på nedre benet. Men då hamnade jag snett så jag hasade sakta hela vägen ner till golvet på rumpan. Jag fick bara hoppas att shortsen satt som de skulle... Är det ingen annan som hamnar i dessa osmickrande positioner?  Som upplagt för wardrobe malfunction...
Emelie håller under tiden på att instruera tjejen bredvid mig som pekar på mig och de frågar om det gick bra. Jo, det gick jättebra...  >_>
Efteråt kom Emelie och lyfte och flippade runt mig i typ en Superman. På kryptonit. Men jag vet i alla fall vad jag behöver öva på och det går ju framåt! Blivit mycket starkare sen jag började med pole, speciellt armar och mage. Behöver öva upp lite rygg, ben och rumpa så blir det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar