söndag 17 november 2013

Veckan som gått

Moa visade Electric leg switch i måndags. Som vanligt med såna trick där man hakar ena benet och ska få andra foten på (typ Cupid) så funkar det inte för mig. Måste ut med kroppen på nåt sätt så att jag når med benet. Vi gjorde inte uppvärmningsövningen från helvetet där man gör en sit-up och knäböj i ett, så jag hade mer energi kvar till annat. Tycker att passen är på ganska lagom nivå, jag orkar försöka ordentligt genom hela passet.

På stretchen lyckades jag mycket bättre med rumpstretchen. Förut kändes det som att benet skulle ramla av men nu är det bara "vanligt" plågsamt. Hade Annika som partner och det var super!

Igår blev det styrketräning och egen poleträning. Herr kakmonster är bortrest så jag var tvungen att lassa på vikterna själv... Synd om mig ;) Gör fortfarande med lätta vikter på squats pga. knäet. Jag tror att det är nånting med en baksida och utsida lår. Det började ungefär samtidigt som min högra hamstring började kännas lite konstig, gjorde superman-rygghävningar och hakade fötterna i nånting, men tog i för mycket med baksida lår. Sen känner jag att jag är trött och lite öm på utsidan kring mitt knä. Och det kanske hör ihop med min högra höft som jag var till sjukgymnasten om för typ en månad sen. Slutsats: min högra sida är dum och allt sitter ihop. Baserar detta på ingen kunskap om muskler och anatomi ;)

Försökte göra en snygg closed gemini. Har ingen spegel i gymmet just nu men har en känsla av att den är väldigt ful. Kan inte sträcka ut det bakre benet så mycket om jag ska kunna nå med armen som är närmast stången. Undrar om det är nån som förstår mina konstiga förklaringar på trick...

Vikten har stått still trots att jag har skött kosten :( Vet inte om det är för att jag åt sushi kvällen innan vägning eller om min kropp vant sig vid mindre mat. Hoppas det blir bättre nästa vecka.

Gjorde oats in a jar för att jag sett så fina bilder på sånt på instagram men blev inte alls imponerad. Gjort en gång innan jag det var tråkigt så jag stoppade i mer grejer nu. Hade i havregryn, mjölk, chia frön, lite jordnötssmör, chokladprotein och banan. Resultatet blev 500 kcal av tråkig kall gröt, haha. Men jag blev väldigt mätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar