lördag 24 augusti 2013

Ny termin

Förra veckan efter styrketräningen och insanity abs hade jag träningsvärk mage, höftböjare och lår. MYCKET träningsvärk. Herr kakmonster sa att jag gick som en cowboy som skitit på sig. Har aldrig haft träningsvärk i höftböjare förut. Precis när den hade gått över så var det dags för backbends!

Ojojoj, vad jag inte var i form. Jag har svårt att hålla anspänningen i ryggen i swan dives så Nelle sa att jag inte fick ha händerna på golvet. Alls. Det var bajssvårt! Vi gjorde de vanliga övningarna men vi var inte så många och alla starkare än mig så nivån kändes ganska hög. När vi skulle gå runt i bryggor på slutet så typ dog jag. Jag har ingen kroppskontroll när jag går i bryggor, tror jag har rätt böjda armar och ben, så det ser gräsligt ut. Sen blev jag utmattad och hade svårt att ens ta mig upp i brygga men Nelle lät mig inte ge upp. Hade träningsvärk i rygg och rumpa i 4 dagar efter det, dvs jag är fri från den först idag. Men nu har jag träningsvärk från pole.

Går nivå 3 med Emelie igen men hon var ledig i torsdags så vi hade Moa. Vi gjorde en skitjobbig styrkeövning som är som en sit-up och squat i ett. 20 st O_O. Fuskade ganska mycket med att dra upp med med stången, men Moa såg det... Kämpade mycket med Scorpio. Kan komma in i den från Gemini men inte från golvet. Fick bra tips från Moa så jag ska jobba på det. Märkte att jag har tappat jättemycket styrka. Inverts med raka ben är borta. Nu är det kämpiga inverts med böjda ben :(
Nu två dagar efteråt har jag träningsvärk i axlar, biceps, underarmar, höger hand (?), mage och sidor. Dag 11 av konstant träningsvärk. Det kommer nog bli 12 också.

Ska nog skippa styrketräningen idag. Känner mig krasslig. Har känt mig småsjuk hela veckan och 80% på jobbet är sjuka eller på väg att bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar